Search in Canteq's Blog

Monday, July 4, 2011

Resepi Murtabak Maggi

Murtabak Maggi




















Hi
I've moved to a new blog... pls kindly visit me there:





Daaaaa....




Maggi?? Sedap kan... Goreng sedap, buat sup sedap... Kalo buat murtabak lg sedap... Ni can nyer stail buat murtabak maggi... step-by-step gitew

Jom usha
....

Step 1 :

Bukak semua pembalut maggi tuh (can pakai mamee kari berapi, my all time favourite!).

Step 2 :

Rebus maggi (tanpa seasoning / perencah / serbuk perasa). Agak2 jgn terlalu lembut, angkat dan toskan.


Step 3 :
Masukkan maggi yg tlh direbus td ke dalam bekas, n potong carrot nipis + daun sup or daun bawang sikit. Step 4 :
Masukkan serbuk perasa/perencah ke dalam mangkuk yg berisi maggi + sayur2 td.
Inilah hasil setelah bhn2 tu dicampurkan Step 5 :
Ambil sebiji cili utk dimasukkan ke dalam maggi td... sapa suka pedas leh la tambah sebyk mana yg uols suke...
Step 6 :
Masukkan cili yg telah dipotong td
Step 7 :
Gaul2 kan kesemua bahan2 tadi supaya sebati n rata. Supaya nnt rasa masin tu sekata. Step 8 :
Pecahkan 2 biji telur ke dalam mangkuk yg berisi maggi td... can gunakan 2 biji telur utk satu packet maggi.
Step 9 :
Gaul2 kan maggi bersama2 telur sehingga sebati...
Step 10 :
Gorengkan di atas pan dengan minyak yg x terlalu banyak...


Step 11 :

Bila dah masak, angkat, n potong2 kan upaya senang nak makan...
can suka potong bntuk segi empat kecik2... Hidangkan bersama sos cili + sikit serbuk lada sulah... Done!

9 comments:

  1. wow..menarik leh try utk berbuka...

    ReplyDelete
  2. ehehe... tq
    time sahur pon leh gak... sbb slalunya sahur nie x brp nak mkn nasik sgt kan.. murtabak maggi will be a great substitution... :)

    ReplyDelete
  3. wah teringin nk balik buat ni...marvelous!!!

    ReplyDelete
  4. ouhh sedey tak berapa jadi . macam terlalu kering la :(

    ReplyDelete
  5. guna 2 bijik telur yg saiz L
    and jgn goreng terlalu lama ye
    kalo x mmg maggi dan isinya akan mengeras nnt

    ReplyDelete

nuffnang ads

 

canteq Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Gossip Celebrity