Monday, July 29, 2013

Bercuti ke Singapore 2 - Pilih Hotel




View dari bilik 1207 Quality Hotel


Entry2 lain berkaitan jalan2 ke Kota Singa : 


Laluan keluar dari immigration Singapore



Disebabkan kami masuk singapura ni dengan cara memandu kereta sendiri, masuk melalui jalan darat seperti yang diterangkan dalam ENTRY PERTAMA, maka bila keluar jek dr area immigration tuh  kami nampak signboard kast atas tuh... Ada 2 option simpang, jalan terus untuk masuk ke kota singa or belok kanan untuk patah balik ke johor.. haaa dah mmg dasar lah tu kan kalo tetiba aku pg belok kanan, baru je lepas cop imigresen nk blk dah? agak2 dtg cuma nak cop n penuhkan passport saje ke eekekeke....
Kami almaklum, pestime masuk dengan kereta, eh dan first time jugak masuk singapore sebenanye... jadinya mmg byk bergantung ngan apps gadget bagai (konon2 canggih wpon itu jek bnda yg aku ada)... 
So apalagi terus bukak Sygic, cari Hotel Quality kat Balestier Road. 
Pasal apa pulak aku terus carik hotel quality? sbb aku dah booking la... amik 4 mlm kat situ.. price dia not bad, x lah terlalu mahal dan tak terlalu murah jugak... Aku teringat ada pesanan few friends yg x berapa nak suggest amik hotel kat kawasan geylang serai especially hotel2 yg sgt murah tuh sbb katanye RED AREA. Apa tu red area? aku pon br gak bljr dari member tuh pasal istilah nih.. red area tuh kawasan banyak ayam.. Haaa jgn pulak korang ingat senang nak shoppig groceries kat area tu.. ni ayam lain bukan ayam yg buat masak rendang tu ye... ni ibu ayam anak ayam tuh... aku pon x sure sejauh mana btul atau tidaknye pasal tu tp bila org dah ckp aku just beringat.
So balik pada kisah hotel aku tuh tadi... bg aku mmg sng jek nak cari hotel quality nih... so terus masuk parking, pg lobby then check in! Dapat lah parking n internet card... best2 ada internet access.. yes, yg penting INTERNET CARD tuh... leh la aku on9 hapdet itu ini kan... bajet2 cam bagus hapload kat twitter fb instagram bagai kasi org menyampah ye dak... aahhaha



jalan nk ke hotel
room 1207 at Quality Hotel

ni bilik kiterang... no. 1207
Hmmm suka nombor ni sbb ada makna besar bg diri aku
masuk dalam... waaaahhhh katil besaarrr i love it! mmg king size o_o
bilik x la besar sgt.. comel2 jek
tp muat la nk solat kiri kanan depan katil tuh
tapi kalo nk golek2 main bola mmg x dapat la hehehe

dalam bilik

wpon bukan di malaysia tapi siaran TV3 ada kat singapore ni ye... siaran langsung apa ntah ni.. ada ds najib n ramai2 org.. ntah mls nk amik port sbb pk nk rehat n lps ni jln2


Well, biliknye agak comfy jugak lah
walaupun saiz sedang2 aje, tapi ye lah mana nk cari hotel yg bilik luas2 macam kat mesia kat sngapore ni... derang kan kekurangan space so kna lah jimat seboleh mungkin... 
tapi xpe, yg penting bersih n selesa

Bwh ni plak view from our room...

n if u're concern with the washroom... ni dia pic nye
bersih, and ada bath tub
cukup lah tu


Rehat2 jap, solat barang sekejap pastu jommmm kita jln2... ingat memula tu nk g area merlion dulu tp perut da agak lapar so pusing2 tetiba nmpk... "eh Arab Street... eh eh kat depan ni Bugis + (junction), eh ada byk shopping mall..." eh eh itu eh eh ini, then "eh sini ada McD, ada Nandos jugak... jom ah kta mkn kat sini" ... ish jakun ke apa ni... iye bak kata aku tadi, kami semua baru pestaim sampai ke singapore ni, harap dimaafi ye tuan puan... So asben pon belok masuk salah satu building kat situ n parking...

Kisah shopping dan kisah2 lainnye akan bersambung di entry seterusnya ye :



 Daaaa...



0 comments:

Post a Comment